#aandeslagmetinstagram | interactie

Gebruik interactie en doorbeek het algoritme!

Je hebt een Instagrampagina, je weet wat je moet plaatsen maar er komen maar geen likes binnen. Geen zorgen, met interactie bereik jij sneller jouw doel! Instagram kijkt sinds twee jaar naar interactie, hierdoor vallen jouw berichten nog meer op als jij de interactie aangaat met je volgers. Hoe je dit het beste kan doen? Dat vertel ik jou in deze blog.

Continuïteit is the key

Om voor interactie te zorgen, is het belangrijk dat je regelmatig content plaatst op je Instagrampagina. Het is belangrijk dat je niet tien foto’s op één dag plaatst en vervolgend een maand niks laat horen, maar dat je bijvoorbeeld twee foto’s per week plaatst. Dit zorgt voor continuïteit en zo verheugen je volgers zich steeds meer op jouw berichten.

Denk niet alleen

Je kan je volgers laten meedenken over beslissingen binnen jouw bedrijf. Denk hierbij aan polls in je Instagram stories of het achterlaten van een reactie onder jouw foto. Probeer daarnaast om volgers te vragen of zij hun vrienden willen taggen in jouw bericht. Want hoe meer mensen je bericht zien, hoe meer interactie, en volgers je krijgt.

Let’s take over

Laat je collega eens een dag het Instagramaccount overnemen. Dit kan je doen in de Instgram stories maar ook bij je foto’s en video’s. Hij of zij kan een kijkje achter de schermen laten zien of juist live gaan! Je collega kan langs gaan bij andere werknemers en zo korte gesprekken voeren met interessante vragen of topics. Daarnaast kan je ook polls of de – stel me een vraag – knop openen om zo erachter te komen wat volgers willen weten. Vraag maar raak!

Poll - Instagram - Putten - Koffie - Nieuwe Stijl

Community time

Als mensen reageren onder jouw bericht, reageer dan terug! Mensen waarderen dit en andere volgers gaan ook reageren omdat ze weten dat jij het leest. Wacht niet te lang met het reageren, het eerste uur nadat je bericht online staat is erg belangrijk. Als je in het eerste uur actief bent, kan je bericht alleen nog maar meer groeien. Like en reageer dus op alle reacties, van negatief tot positief. Mensen die veel berichten van jouw bedrijf liken of vaak reageren onder jouw berichten en/of Instagram stories kan je terug volgen. Dat is pas tweerichtingsverkeer. Hieronder is een mooi voorbeeld te zien Bol.com waarop zij ludiek reageren op een klant.

Reactie-bol

Tijdstippen en locaties en tekens

Kies het juist tijdstip uit. Verwacht maar niet dat mensen om half vijf 's nachts naar jouw Instagram kijken. De kans is vrij groot dat zij dan, net zoals jij, gewoon slapen. Kies de meest logische tijden uit wanneer jij ook graag rond snuffelt op Instagram. Eén van de meest populaire tijden is rond 8 uur ’s avonds. Je kan bij je Instagrambericht ook je locatie instellen. Hierdoor ben je nog meer zichtbaar op Instagram. Een bericht met een locatietag krijgt meer reacties dan een bericht zonder locatietag. Dan weten mensen waar jij bent en dat zorgt voor extra interactie.

Reposten

Zie je een bericht voorbij komen op Instagram bij iemand anders van jouw merk? Repost dit! Het scheelt jou foto’s maken plus je hebt directie interactie met jouw volgers. Als je naar de App Store of Google Play Store gaat en je zoekt naar Repost voor Instagram vind je veel apps waarmee je deze techniek kan uitvoeren.

Wil je graag hulp met de interactie?

Bottom-bar
Copyright © Nieuwe Stijl Grafische Vormgeving 2019