
Wat doe je?
Laat weten welke werkzaamheden jouw bedrijf uitvoert. Omschrijf dit met een aantal trefwoorden. De bezoeker wil niet lang lezen maar wel binnen een paar seconden weten wat jouw bedrijf precies doet. Wees dus duidelijk en aantrekkelijk met dit korte verhaal. Je hebt namelijk maar 150 tekens om de aandacht te trekken van de bezoeker.

Je ziet meteen het verschil in de organisaties.
Emoji's!
Yes, gebruik maken van emoji's! Wie wordt er nou niet blij van deze vrolijke en kleurrijke illustraties? Emoji's trekken sneller de aandacht dan platte tekst, daarnaast maken zij de biografie net een tikkeltje leuker om te lezen. Met een keuze uit 2.666 verschillende emoji's kan je eenvoudig laten zien waar je voor staat. Een foto (in dit geval emoji ;)) zegt meer dan duizend woorden. Let wel op of emoji's aansluiten bij jouw doelgroep

Zoals je kan zien, ben ik een fan van emoji's!
Linken maar!
Nee, niet linken zoals op LinkedIn; maar linken naar jouw website, adres, e-mail of zelfs telefoonnummer. Met één druk op de klik kan een Instagrambezoeker jou eenvoudig bellen. Zorg ervoor dat deze call to actions zijn toegevoegd op jouw Instagramprofiel. Dit kan door op 'profiel bewerken' te klikken.
Website
Adresgegevens
E-mailadres
Telefoonnummer