Creëer de perfectie biografie in (3!) stappen.

Een goede eerste indruk. Een eerste indruk komt al binnen twee seconden. Zorg ervoor dat de bezoeker meteen ziet wat je bedrijf wilt uitstralen. Richt het Instagramprofiel eerst goed in voordat je foto’s gaat plaatsen. Om te zorgen voor de perfecte biografie voor jouw bedrijfspagina geef ik hieronder een aantal tips.

Wat doe je?

Laat weten welke werkzaamheden jouw bedrijf uitvoert. Omschrijf dit mer een aantal trefwoorden zodat de bezoeker niet lang hoeft te lezen en binnen een paar seconden weet wat jouw bedrijf precies doet. Wees dus duidelijk en aantrekkling met jouw korte verhaal. Je hebt namelijk maar 150 tekens om de aandacht te trekken van de bezoeker.

Je ziet meteen het verschil in de organisaties. 

Emoji’s!

Yes, het gebruiken van emoji’s! Wie wordt er nou niet blij van deze vrolijke en kleurrijke illustraties? Emoji’s trekken sneller de aandacht dan platte tekst en maken de biografie nog net een tikkeltje leuker om te lezen. Met een keuze uit 2.666 verschillende emoji’s kan je eenvoudig laten zien waar je voor staat.  Een foto (in dit geval emoji ;)) zegt meer dan 1o00 woorden. Let op: kijk wel of dit bij jouw doelgroep past.

Zoals je kan zien ben ik een fan van emoji’s!

Linken maar!

Nee, niet linken zoals op LinkedIn; maar linken naar jouw website, adres, e-mail of zelfs jouw telefoonnummer. Met één druk op de klik kan een Instagrambezoeker jouw eenvoudig bellen. Zorg ervoor dat deze call to actions zijn toegevoegd op jouw Instagramprofiel. Dit kan door op ‘profiel bewerken’ te klikken.

✅Website ✅ Adresgegevens ✅ E-mailadres ✅ Telefoonnummer

 

Wil je graag hulp met het juist invullen van het bedrijfsprofiel van jouw Instagram? Neem dan gerust contact op.